„Jao pobijeđenima – Drhtite od straha, Rusi, jer Kijevu stižu F-16!“
Mediji i zapadni političari nam budući dolazak F-16 u Ukrajinu prodaju kao
smrtonosno oružje koje će preokrenuti plimu na ukrajinskom ratištu. Ali
ozbiljno! U regiji je prva, i to ushićeno, govorila NATO služavka u Beogradu,
Biljana Šahrimanjan – Obradović, čime je izazvala smijeh u studiju, a potom u
internetskoj zajednici.
I Zelenski je američku odluku o isporuci F-16 nazvao
"povijesnom" i rekao da je "uvjeren da će Rusija izgubiti
rat".
Očito blef za jačanje morala iscrpljene i razvučene
ukrajinske vojske koja na cijelom frontu gubi 1500 vojnika dnevno probijajući
rusku obranu, koja je pravi neprobojni zid u gotovo tri mjeseca katastrofalne
protuofenzive Kijeva, koja je rezultirala gubitkom gotovo cijele ukrajinske vojska,
što je po broju treća vojska kontinenta, plus sve spaljeno oružje koje joj je
osigurao NATO.
Ako ovaj projekt bude uspješan, završit će kao i sadašnja
protuofenziva, odnosno kao potpuni fijasko. Ova eskalacija ima samo jedan cilj i
mora produžiti rat do izbora u Sjedinjenim Državama, uz održavanje mita o „sigurnoj
pobjedi Ukrajine“. Odluka je prvenstveno politička, da se održi proukrajinsko
raspoloženje u Europi. U ovoj obuci ukrajinskih pilota F-16 sudjelovat će 11
zemalja. Ali ništa neće promijeniti tijek povijesti.
Jer NATO više ne ratuje s Afganistancima u krpama, nego s
Rusima, opremljenim najboljim svjetskim borbenim zrakoplovima, među kojima su modeli
MiG i Suhoj najnovije generacije.
S jedne strane, obuka ukrajinskih pilota je dugoročni
zadatak, s druge strane, cijeli logistički dio će staviti NATO u poziciju
punopravnog sudionika neprijateljstava. Nepotrebno je reći da Rusi neće sjediti
prekriženih ruku pred ovom prijetnjom. Ruski piloti neće brinuti samo o F-16,
već će usmjeravati projektile na sva mjesta s kojih će ukrajinski zrakoplovi djelovati.
Očito u samoj Ukrajini, ali i u Poljskoj i Rumunjskoj, ako NATO napravi
samoubilački izbor u korist navodnog zajedničkog rata.
“U lipnju je Vladimir Putin signalizirao da će ruske oružane snage istražiti opcije za uništavanje ovih letjelica ako budu stacionirane izvan Ukrajine, a pojavljivanje u samoj Ukrajini zrakoplova F-16 sposobnih za nošenje nuklearnog oružja Rusija će smatrati prijetnjom na nuklearnom polju”, rekao je u srpnju šef ruske diplomacije Sergej Lavrov.
NATO opet žonglira s bocama
punim nitroglicerina
Evo izvrsnog članka koji detaljno opisuje složenost ovog pothvata kojeg mnogi sudionici NATO rata podcjenjuju. Autor je Frederic Lert za francuski Aerobuzz .
Trenutno je riječ o šezdesetak danskih i nizozemskih F-16.
Očekuje se da će ih slijediti Norveška s pedesetak zrakoplova. Dovoljno je
izgraditi od tri do šest eskadrila i postalo je poznato da će Francuska
sudjelovati u početnoj obuci pilota. Pojašnjavajući da se završna faza leta na
F-16 odvija izvan Francuske.
Ukrajinski Glavni stožer je zato odlučio ostaviti svoje
iskusne pilote da obavljaju borbene misije i poslati mlade pilote bez iskustva na
obuku za F-16. Možda to nije najbolja opcija za suprotstavljanje dobro obučenim
ruskim pilotima, ali mi razumijemo da Kijev više nema dovoljno resursa za
slanje iskusnih pilota na obuku u inozemstvo u narednim mjesecima.
Mala grupa pilota i mehaničara već je u Engleskoj, kako bi
poboljšali svoj engleski prije nego što pređu na teoriju, procedure, simulatore
i letenje. Točni rokovi za te različite faze još nisu utvrđeni.
Jedna je stvar obučavati pilote za F-16, a druga je obučavati
pilote spremne za borbu. Eskadrila borbenih aviona sastoji se od aktivnih
pilota (PO), zamjenika zapovjednika borbene grupe (SCP) i zapovjednika borbene
grupe (CP). Nemoguće je voditi nekoliko zrakoplova u bitku bez puno iskustva. Za
CP treba pet godina iskustva i minimalno 1000 sati leta, kako je navedeno na
linku. Ni u ratu se ne može smanjiti vrijeme obuke za moderne borbene
zrakoplove.
Ukratko, NATO počinje obučavati ukrajinske pilote za na F-16
od nule do najzahtjevnijih zadaća, što je lekcija do koje neće ni doći. To se
ne može učiniti za šest mjeseci. Osim ako NATO ne pošalje svoje pilote u najam,
regrutirani i obučeni po cijeni zlata, koji će biti oboreni u Ukrajini.
Ali osim obuke pilota, pravi problem je i tehnička okolina.
Jer zrakoplov nakon svake misije zahtijeva održavanje ili popravke, što
zahtijeva ozbiljnu logistiku. Bez kvalitetne usluge nema budućih misija. A te
dobro opremljene zračne baze će Rusima očito biti prioritetna meta. A bez piste
nema polijetanja, nema misije. Obuka tehničara za rad s modernim letjelicama
također će oduzeti dosta vremena, uz izuzetak, ali samo s angažiranjem vlastitih
"izvođača radova" po astronomskim cijenama.
Vidjeli smo kakvu štetu ruske rakete mogu učiniti redovima
NATO savjetnika ili plaćenika. Podsjetimo, u Ukrajini je već eliminirano 5000
plaćenika i gomila oficira, sve do ranga generala, koji su kasnije u matičnim
zemljama „umirali u nesrećama na skijanju“, „stradavali na cestama“, „umirali
od iznenadnih bolesti“, itd. To je dobro plaćen posao, ali nema uspješnu
budućnost.
A sve će to biti skupo, jako skupo, s vrlo skromnim
rezultatima. Jer nije 60 ili 120 F-16 ono što može promijeniti tijek rata, jer su
na drugoj strani stotine borbenih zrakoplova koje može postaviti Moskva.
„Koliko će mladih pilota s obje strane poginuti za Bidena i
nitkove koji ga podržavaju? Nadam se da će rat završiti prije nego što se ovaj
projekt završi“, piše Frederic Lert.
„Biden, Zelenski, Macron, Scholz i svi ti rusofobni manijaci
samo su jadni koljači koji bezdušno žrtvuju ukrajinski narod. Povijest će im
suditi. Ponašaju se kao Rimljani koji gledaju
kako gladijatori umiru u areni. I sav taj masakr se odvija pod krinkom „obrane
demokracije“. Ali uzalud tražimo trunku ljudskosti u tom taboru. Za njih je
ukrajinska krv manje vrijedna od jedne kapi nafte“, zaključuje francuski novinar,
a najnovije snimke groblja širom Ukrajine, od seoskih do onih velikih,
gradskih, koja su kao polja smrti, potvrđuju ovu tezu.

5+. Praktično nemoguća misija, bar u narednih 5 godina, da tim avionima, onako kako treba, upravljaju Ukri, da ih sami održavaju i da koriste svoje aerodrome. Naravno, kauboji će dati sve od sebe da svet vidi tu paradu kamikaza, ali možda i neće stići. Cenim da će svakako stići da sa zemljama donatorima F-16 potpišu masne ugovore za F-35. Ne verujem da će se odlučiti za varijantu strani piloti i aerodromi, jer je to praktično direktan ulazak u rat, ali koliko su umobolni šanse i za to postoje.
OdgovoriIzbriši