Ruska "pogreška" ekipe iz T-72 uništila imidž „slavnog“ njemačkog Leoparda
„Sovjetski“, zapravo modernizirani ruski tenk T-72 "izludio" je generale u NATO paktu i to tako što je ispaloo pogrešnu granatu na Leoparda
Katastrofa sa zapadnom oklopnom tehnikom na istočnom frontu
poprima oblik apsurda ili velike katastrofe. A glavni likovi su ratni dopisnici
koji bilježe te metamorfoze. Nedavno se dogodio nesretan incident za
proizvođača tenkova Leopard, kada je borbeno vozilo uništeno granatom koja uopće
nije napravljena da gađa tenkove. Sve u svemu, ovo je dobro oružje, ali za
konstruktore je besmisleno s njime gađati tenk. Sve do ovog incidenta.
Uništeni tenk "Leopard" pripadao je 47. Oklopno-mehaniziranoj
brigadi Ukrajine, čiji su borci imali ogromno iskustvo. Brigadi nije dopušteno
da se potpuno odmori i povučena je s Rabotina i bačena u vatru Avdejevke.
Tenkisti su bili iskusni, vozilo im je sa svih strana bilo prekriveno
protukumulativnim zaslonima. Međutim, očito nisu oni planirali operaciju, pa je
tenk poslan ravno preko stepe, a oni su morali poslušati zapovijed.
Nakon analize videa koji su snimili vojni dopisnici i
pojašnjenja operativnih informacija, postalo je jasno da je Leopard 2A6 pogodila
posada iz ruskog tenka T-72.
Njegova je posada djelovala nepromišljeno, pripremali su se da presjeku pješački napad, zato nisu punili top protuoklopnim, već visokoeksplozivnim fragmentacijskim projektilom. Pucali su i na Leoparda, iako iz nepoznatog razloga. Suprotno vojnoj znanosti, krhotine granate uspješno su probile rešetku i probile spremnik goriva, nakon čega se gorivo zapalilo.
Posada M2A2 ODS-SA Bradley BMP koja je slijedila iza tenka
nije ni pokušala spasiti tenk, samo su evakuirali članove posade, one koji nisu
bili ranjeni ili ubijeni. I mislim da im ionako ništa ne bi pošlo za rukom.
Leopardi imaju najnaprednije sustave za gašenje požara, prema proizvođaču. A
ako takvo znanje i iskustvo nije spasilo tenk od požara, zašto se dogodilo ovo
na bojnom polju?
Način na koji Leopardi gore već postaje svojevrsna
posjetnica trenutnog sukoba. I sve više obara ugled njemačkih konstruktora
oružja. Nisu izravno optuženi za laž, ali ono što se događa s Leopardima
prelazi granice razuma. Ispada da je najpouzdanije i najzaštićenije oklopno
vozilo na bojnom polju zapravo osrednje kuhani mrtvački sanduk? Gdje je nestala
poznata njemačka kvaliteta? Ako je tako, neka se i dalje bave automobilskom
industrijom, gdje im nema ravnih, a neka se kanu proizvodnje tenkova.
.png)
Deset i više godina Martjanov piše da Rusi prave oružje za rat, a NATO za prodaju. Naročito kauboji. Komplikovane mašine sa prečestim ciklusom održavanja koje se teško sprovodi bliže liniji nego moraju u duboku pozadinu. Funkcionalnost im je iza lepog dizajna na skali prioriteta. Uz odličan PR kakav imaju prodaja je išla u nebo. Savršene haubice sa lepim dometom, ali cev mora da se menja 3-4 puta češće nego na ruskim. Takve stvari se ne praštaju u ratu ovog intenziteta i obima. Taj savršeni leopard nema automatsko punjenje topa, a modernizovani T72 ima, a to je opet jedan član posade više/manje. A ruski generali su nam pre više od godinu dana rekli da je čovek najskuplja stavka u arsenalu. 30 abramsa verovatno nećemo ni videti u akciji da izbegnu blamažu. Ta skalamerija od 70 tona samo po kamenoj pustinji lepo ide. U 404 ne sme da skrene sa asfalta. Raketni motor mu svetli na ic uređajima kao božićno drvo gledano iz svemira. Znači ko hoće da vlada svetom mora da bude ozbiljniji.
OdgovoriIzbrišiImaš li informacija što je sa Armatom, T4 ?
OdgovoriIzbrišiTo im je tenk za neke buduće ratove. Za sada t90 je izuzetan. Armatu štancuju, koliko sam shvatio ne u nekim astronomskim ciframa i testiraju u raznim varijantama pa i u 404 u realnim uslovima što je neprocenjivo. Oni ga zamišljaju kao punokrvni tenk 21. veka koji će moći čak i bez posade da radi. Naravno, potpuno mrežnocentričan, što će reći povezan u realnom vremenu sa dronovima, izviđačima, komandom, drugim borbenim vozilima i slično. Ono malo informacija što ima kaže da ga viđaju povremeno u 404 samo radi testiranja i da su za sada prezadovoljni i da nastavljaju da ga upucavaju, ali neće biti glavni tenk u ovom ratu.
IzbrišiZaostali su oni i u auto industriji gledano iz ugla auta na električni pogon..Kinezi ih razvaljuju...
OdgovoriIzbrišiSituacija sa tenkovima nije bas takva, kako kazete. T34 je omao prvi dizel motor (ostali su imali benzince) i taj motor je V46 a kupljena je licenca za njega od Hispano-Suiza 1934, bio je avionnski motor zatim pretvoren u dizel i moze da koristi 3 vrste goriva (pocetna snaga mu je bila 550 KS). Skoro svi Ruski tenkovi posjeduju ovak motor. Osim T62 koji je kao i engleski tenk Ciften imao motor sa suprotno krecicim klipovima. Prvi T72 imao je snagu 740 KS, M84 1000 KS itd. T80 ima gasnu turbinu kao i americki M! Abrams od 1200 KS, i bili su namjenjeni za brze prodore i Sibir (lako se pale) i kopirali su ga od Amera. Karakreristika gasne turbine (kao i elektricnog motora) je da odmah razvija maksimalni moment odnodno ima veliko ubrzanje. Cinjenica je da Ruski tenkovi imaju tezinu do 50t a zapadni do 70t, zato sto du veci i imaju deblji oklop. Medjutim Abrams moze modulirati prednji zupcanik (dizati ga i spustati) tako da se tesko zaglavljuje u blatu dok ruski tenkovi nemaju tu mogucnost. Zapad ima njemacki top reihmetal 120 mm sa glatkom cijevi (ispaljuje granate sa ziroskopom i krilcima) Dok rusi imaju top od 125 mm a u posljednje vrijeme je i on sa glatkom cijevi (neko vrijeme su razmatrali primjenu top od 135 mm). Zapadni tenkovi tek sada uvode automatske punjace, dok je vec T72 imao automatski punjac vrlo nesiguran i cesto je znao eksplotirati. Dok se zapadni tenkovi kontroliraju sa djojstikom, Rusi su jos uvijek koristili poluge.
OdgovoriIzbrišiT14 ima zvjezdasti motor (kao americki Paton poslije II rata) ali on jos nije pouzdan. Ovaj tenk je bio zamisljen bez dinamicke zastite samo sa aktivnom zastitom (meni se cini da se zove malahit) tj rakate se presrecu za mitraljezima i raketama kratkod dometa uz maglenu zastitu. Dinamicku zastitu su izmislili Izraelci prije mnogo godina i sluzi prije svega protov kumulativnih raketa. Oni blokovi sto ih vidite po tenkovima je ksploziv koji kada ga pogodi kumulativna mina eksplodira i odbaci minu.
Tenk je najslabiji na krovu i sada postavljaju resetke protiv raketa koje pogadjaju odozgo, to su prvi primjenili Sirijci.
Ruski tenkovi su nizi i manje primjetljivi (doduse za ove nove ne znam) i imaju livene kupole pod uglom da kada ga granata pogodi odskoci. Zapad primjenjune kompozitni oklop sa aluminijumom, keramikom, osiromasenim uranijem, i mislili su da im je to dovoljno (ocigledno da nije). Inace ovakav tip oklopa je predlozio Staljin s1930 te godine, samo je on stavljao razne ploce celika, i prilikom pogotka se raspadao.
Treba primijetiti da su na ratistu samo Leopardi, famoznih Celendzera i Abramsa nema nigdje. Ovdje treba napomenuti i sa kojom filozofijom su napravljeni tenkovi. Rusi su uvijek imali velike i jake tenkovske formacije koje su pratile oklopne transportere (i njih su imali jako puno), tokom hladnog rata Rusi su samo u evropi imali 50.000 tenkova plus ostale zemlje (inace po licenci T72 su proizvodile skoro sve zemlje Varsavskog pakta ukljucujuci i JU (M84)). Engleska strategija je da tenkove koriste kao pokretne topove, tj dojdu na poziciju ukopaju se i odatle pucaju.
2025 Rusi bi trebali da imaju oko 144 T14, Ali kako rece Staaa? jos uvijek ih ispitivaju, prvo u siriji a zatim u Ukrajini. Ovdje mi nisu jasna ta njihova ispitivanja imaju citavu novu generaciju oklopnih vozila cije porototipe ispituju 10 godina, kazu da su skupi....valjda su ljudi skuplji, tu su tenk T14, BMP treba da zmijeni T15 Bomerang, Haubice Koalicija sa dometom 80 km, imaju zamjenu i za tockasa ali ne znam kako se zove.
Svako sredstvo ima tri cijene. Cijenu koliko ga kupiš, cijenu skladištenja i cijenu tekućeg održavanja. T72 je izvozna pojednostavljena i pojeftinjena verzija tenka T64/65. Osnovnu verziju T64 je razvio zavod u Ukraini i predstavljao je glavi borbeni borbeni tenk SSSRa, za evropsko ratište. A T72 je razvio ruski Uralvagon zavod, kao komercijalnu verziju T64, za izvoz i potom je ppstao zvijezda masovne proizvodnje i potisnuo T64. Top 125mm je od početka bio glatkocijevni, a sa T64, preuzeli su ga svi kasniji SSSR tenkovi. Zadnja modifikacija toga topa, pored veće snage barutnog punjnja, ima i pneumatski punjač. Korištenje pneumatike je samnjilo težinu , zapaljivost i složenost hidrouličnih punjača. Za topove 125mm, razvijena je i laserski vođena protiv oklopna raketa. Što se tiče problematike sa ruskim ispitivanjem novih oklopnih sredstava, problem je šta odabrati. Jer se stalno usložava opstanak oklopnih sredstava na bojištu i stalno traže protivmjere.
IzbrišiZnaš kako se kaže - Čovjek sa jednin satom, zna tačno vrijeme, čovjek sa dva sata, nije siguran koji je tačan. Tako i sa vojnom opremom, ako imaš jedno rešenje, onda ga koristiš, alo imaš više rešenja, ne znaš koje je pravo. Ipak, Rusi bar nešto traže, razvijaju i ispituju, a zapad, ne održava ni to što mu je po magacinima.
Jedan challenger je uništen čini mi se negde na severu i to je jedini put da se čulo za njih. Priča se da ih oprezno koriste kao artiljeriju kako ste i sami rekli.
IzbrišiJa radio u Kini i taj njihov famozni razvoj elektricnih auta nisam nigdje vidio. Elektricnii auto kada bi mogao postojati bilo bi izvrsno rjesenje ima veliki momenat (Ubrzanje) i stedljiv je. Problem je sto prvo treba nesto napraviti pa onda reci HOP. Trenurne tehnologije ne mogu da rijese 2 sutinska problema. 1) akumulaciju dovoljne energije, 2) duzina punjenje je preko 4 sata.
OdgovoriIzbrišiAd 1. Da bi se povecala akumulacija energije neophodno je povecati broj celija u ogranicenom prostoru, to znaci njihovo smanjenje dimenzija prije svega katoda i anoda, koje su veoma blizu jedna drugoj i tu postoji velika opasnost od zapaljenja ( o kojem niko ne govori, vec su izgorila dva broda sa po nekoliko hiljda automobila)
Ad 2. Stalno se cuje da je vrijeme skracenoi na 1/2 sata za 70 80 % punjenja, ali moze doci do pregrijavanja baterije i ponovo zapaljenja, ovakvo punjenje smanjuje trajanje baterija za cca 50%, a treba napomenuti da jedan blok baterija kosta i 20 - 30.000 €, on traje 2 do 4 godine (iako pusu garancije i do zivota auta, napomena garancija je 2 godine), pa ko voli nek izvoli.
Druga mogucnost su gorive celije (Fuel cell), koje pretvaraju vodonik i kisik u elektricnu energiju. Ali i ovdje vodonik (H2) mora bito cost 99.99 %, da bi bio u tecnom stanju mora se drzati na pritisku 700 bar-a ili preko -100 C. Osim toga sama proizvonja vodonika je problemeticna Zeleni se dobiva iz vode i za 1 l treba oko 47.000 Kcal, Plavi se dobiva iz gasa, postoji i treci ali sam zaboravio.
@Xman, nije tacno da su Njemci zaostali u proizvodnji auta, imaju problema sa kvalitetom, to je tacno, ali zbog dugacke dobave dijelova i isporuke auta.
Nemojte se zanositi sa elektricnim autom, on je jos dalekooo od komercijalne primjene i koridyi se uglavnom za gradsku i prigradsku voznju. Treba imati na umu da on ne pretstavlja ni 5 % prodaje automobila.
Eno EU pre mesec dva zabranila (ili lupila nenormalne carine) uvoz kineskih e-automobila. Rekla Ursula da to ne može tako. Nelojalna konkurencija evropskim proizvođačima, duplo jeftiniji bla bla...
IzbrišiEm jeftinija em kvalitetnija , kako ne mogu da se nose s konkurencijom onda pribjegavaju protekcijskim metodama ..
IzbrišiVidjeli smo svi na primjeru rusije o kakvim licemjerima se radi..
No s time i sebi sjeku granu jer im kinezi mogu odsjeći kinesko tržište..
Stelantis i vw grupe su već ušli u veliki posao s kineskim proizvodjačima , što radi tehnologije a i zaobilaženja ursulinih blokada..
Pa ako imaju problem s kvalitetom znači da zaostaju valjda je to jasno kao dan..Ne znam sta si mislio ?!
OdgovoriIzbrišiI kakve veze ima dugačka dobava dijelova s kvalitetom ?
Mislim možemo do sutra ali kineska autoidustrija razvaljuje evropsku u domeni el auta , to ti priznsju i evropljani , nema tu puno priče..
Bolji proizvod za nižu cijenu..
Pitaj stelantis i vw grupu šta misle o tome ..
Da objasnim problem kvaliteta (Bosch daje garancije za skladistenje 6 mjeseci). proizvodnja dijelova se odvija u blokovima, cecimo sada pravimo cilindre sutra klipove itd. Svaki put kada se pocne ponovna proizvodnja sve materijale trena ponovo nabaviti a masine prilagoditi (Sve to radi covjek). Ako se proizvedeni materijal ne koristi stavlja se u magazine ili se ugradjuje u aute. Uvijek se nastoji ugraditi materijal iz iste proizvodnje. Ako recimo imate samo dvije kocnice i ugradite ih u auto (da linija ne bistojala), auto ngdje ceka sljedecih 6 mjeseci dok ne dojdu druge dvije kocnice iz druge proizvodnje, sve je podmazano zasticeni itd, ali ta zastita vremenom gubi svoje osobine a i kocnice imaju razlicite dimenzije (misli se na tolerancije koje cu obicno u 0.01 ili 0.001 mm), primjenjene zaptivke su razlicite itd. To dovodi do toga da kocnice razlicito reaguju i koce. Svima je poznato da ako duze vremena ne koristite auto, uvijek mu nesto smeta, posebno baterije.
IzbrišiI italiji se prodaje kineski "DR" auto ali ga niko nece. Radio sam u navvecoj svjetskoj fabrici motora WEICHAI, skart im je i do 90 %, ali kod drzavnih firmi to nista ne znaci. U kini uglavnom voze kineske aute, ali ko drze do sebe vozi VW, Audi, BMW, itd.
Ja zivim u EU ali nisam vidio da moja okolina trci ni za Hibridnim ni za Elektricnim ni za Kineskim autima.....ali moram priznati propaganda radiiiiii.
I pored moje preporuke da ne kupuje Hibrid moj rodjak ga je kupio u Belgiji i sada se zali, stave slabe SUS motore a kao elektricni ce nadoknaditi snagu, da tacno ali samo u gradu. On treba da predje 1500 km do ZG sa motorom koji jedva vuce.
Ne treba pitati ni Stelantis ni VW nego narod koji ih ne kupuju.
Pričao mi jedan Amerikanac da ima dva nećaka. Jedan korporativni advokat, drugi inženjer. Jedan vozi Teslu, a drugi Jeep pa me pita: šta misliš ko od njih vozi koji auto:))))
IzbrišiAdvokat Teslu, Inzinjer Jeep.
IzbrišiPod uslovom da inzinjer nije elektroinzinjer.
IzbrišiSa Pežoom 204 (1060 kubika, 60ks) sam išao do i vratio se iz Minhena. Sa Zastavom 101 (1100 kubika, 55ks) sam išao do i vratio se iz Rima. Sa Fiatom poljskim P126 650 kubika. 23ks) sam išao preko Grčke do Instanbula i vratio se preko Bugarske - 2500km bez problema. Sa Polom (1400 kubika, 60ks) vučem čamac do Kotora i nazad, bez problema. Nema kola, koja ne mogu doći iz Belgije do Hrvatske. Nije do kola, nego do vozača.
IzbrišiOk je objašnjenje , no to ne umanjuje činjenicu o lošijoj kvaliteti pa ne znam opet šta si htio objasniti osim što si potvrdio tvrdnju...Izgovora uvjek ima kad si donji..
OdgovoriIzbrišiSad što se tiče prelaska na EV varaš se ako misliš da kupci šta odlučuju..Vozićeš ono što ti se da da voziš i to je to , natjeraće te bez problema..
Jbg ovi ako su odlučili vozaćemo svvi ev svidjelo se ili ne..
OdgovoriIzbrišiTako je i s ovom zelenom agendom ista stvar , nema kredita za firme ili nema izvoza u eu ( pišem za BiH ) ako u procesu proizvodnje nema zelene energije ili firma nije utopljena i tako ti fazoni..
Mislim jasno je da se radi o temeljito utanačenom planu ne možeš tu ništa..
Srea je samo što će im to propasti nesreća je što će biti velikih problema upravo zbog propasti zelene agende..
Hajde da se ponovo malo zabavim sam sa sobom. 2000-te U Lombardiji Zupan je rekao da ce se 2005-te u Lombardiji voziti samo auti koji ne zahadjuju i to na vodonik, kod Alfa Romea su bili cak napravili i pumpu. Te godine letio sam za Stutgart sa jednim iz njegove administracije, Koji se appsolutno slagao sa tim. Ja ga upitah a sta ces sa starim autima (imao je 2), rece "pa prodacu ih" ja ga zapitah "a kome s obzirom da su zabranjeni", i co'ek osta bez teksta.
OdgovoriIzbrišiSlazem se sa svim sto ste napisali po pitanju velikog reseta i Industrije 4 punto 0 (tako se zove u Italiji). Nisam rekao da nas nece natjerati da radimo ono sto gospodari zele (to je politicka ili ako ako hocete prisilna politika). Zapad jednostavno nema na cemu vise da zaradjuje pa izmisljaju kako da izvuku novac. Prije 5 godina svi su morali da imaju etazno grijanje na gas sa recirkulacijom , za 5 godina svi ce morati imati na pola struja pola gas a zati ce morati imati samo na struju (Gdje ce je naci). Od 2028 nece se moci prodavati kuce koje nemaju minimalnu toplotnu efikasnost "E", a poslije jos gore, itd.
Ovo sam sve napisao da se vidi da nas pljackaju na sve strane a EV (elektricno vozilo), je samo jedan od njih. TZV. zelena agenda ima dvije svrhe, prvo da nas opljacka i svede na robove i drugo da nezadovoljna i nezaposlena mlada rulja ima za sta da protestuje da ne bi isli na "gospodare".
Sve sto sam napisao razmatrao sam sa tehnicke tacke, zbog toga kazem da tehnologije AV nisu jos razvijene iako je EU (jedina ona i Kalifornija) zabranila SUS motore od 2035. Kazu da dizel zagadjuje vise od benzinca (PM- Particle Metter, parcici cadzi), medjutim ispitivanja na institutu u Montrealu su pokazala da nova nova generacija benzinaca (sa direktnim ubrizgavanjem) proizvodi vise PM nego dizel. Cuo sam (nisam siguran da je tacno) da je Kanada zabranila EV auta.
U Kini sam bio na simpozijumu, gdje generalni direktori velikih kompleksa nisu bili nesto puno entuzijasti za elektricne aute, iako su jedni od glavnih proizvodjaca. Ovdje se govori o privatnim autima, kojih ima puno ali malo trose i "malo se voze" (do 20.000 km godisnje), A sta ce biti sa kamionima (doduse napravili su dva prototipa EV), sa reaktorima, gradjevinskim masinama svi oni imaju pteko 200 Ks (osim malih) i voze se svake godine najmanje 500.000 km, da ne pricamo o hiljadama brodova sa snagama preko 5.000 cak do 200.0000 Ks. Prema tome ta prica o zelenim autima je obicna glupost.
Upravo sam kupio novi auto i trazio sam 200 ks, a on mi kaze imam ali sa 240 ks, 150 ks benzinac a 90 ks elektricni hibrid, normalno ja sam kupio dizel od 200 ks (jer se desava ono sto je ranije napisao Subaru, ne treba mi auto za grad).
Sto se tice tenkovskih motora Leopard 1 ima 12V cilindricni motor MTU 873 sa snagom od 1500 ks i i zapreminom, ako se ne varam; 46 litara Leopard 2 ima motor 12V MTU 883 sa 1500 ks, napravljen od aluminijuma i 28 litara. Leclerc ima 16 litarski motor ali sa Hyperbarom postize 1500 ks, (u Iraku nije gorio, jer ga je malo bilo), Chalenger ima 12V motor RolsRoys Condor sa 1500 ks.
U direktnom sukobu izmedju zapada i Rusa po meni Ruski tenkovi bi pobijedili, jer su laksi, agilniji i imaju jaci top sa automatskim punjenjem, tri clana posade.
Ukrajinci su htjeli "moderne" tenkove Leopard, Abrams, Chalenger, ali to je sve prethodna generacija tenkova, ocigledno da sa njihove strane budale vode rat, kada jedan komicar moze narediti glavnom generalu da posalje i izgubi 50.000 ljudi i opet izgubi bitku (Artmjorsk, slomih jezik) Sta mozes ocekivati od takve drzave. Iako se Putin protivio Surovkin je povukao trupe iz Hersona, doduse i on je stradao ali je bar imao jaja.