Francuska i politički islam: „Ovdje Erdoganov fundamentalizam neće proći“
Kada čujete da islamistička stranka ide na izbore, znajte da je iza nje Muslimansko bratstvo i terorizam. Hafez Al-Assad, Gadafi, čak i Sadam, Mubarak i Ben Ali su to znali i to nisu dozvoljavali, ali „politički korektna“ i suicidalna Europska unija to dozvoljava. U tom smislu vrijedi navesti da će najveća džamija u Europi biti u Strasbourgu, a bit će završena 2025. godine, zajedno s dva minareta visoka 36 metara, ukupnih troškova 25,6 milijuna eura. To je samo za džamije, a cijeli kompleks košta 36 milijuna. U stvari, vijest koja izaziva senzaciju nije toliko sam projekt, već činjenica da ga financiraju i podržavaju dvije turske islamističke udruge bliske Erdoganovom islamskom nacionalizmu koje su također odbile potpisati notu "Charte de principes pour Islam de France“, dokument dogovoren prošlog siječnja između francuske vlade i Francuskog vijeća islamske vjere (CFCM).
Dvije turske islamske udruge, Milli Görüş i Comité de
coordination des musulmans turcs de France (Ccmtf) su zato završile u oštroj
polemici, jer, kao što će se kasnije vidjeti, povelja uključuje temeljna načela
ne samo za odnose u okviru francuskog ustavnog konteksta, već i na području jednakosti,
uzajamnosti i ljudskih prava na globalnoj razini.
Kao da to nije dovoljno, pokazalo se i da će projekt džamije
dobiti 2,5 milijuna eura javnog novca, zahvaljujući gradonačelnici stranke
Zelenih Jeanne Barseghian koja je podržala Zakon Alsace-Moselle koji omogućava vjerskim
zajednicama da dobivaju javno financiranje koji mogu doseći i do 10% ukupnih
troškova projekta. Najveća džamija u Europi, koja će se uzdići u okrugu Meinau,
poznata po visokoj prisutnosti Turaka, također će se financirati novcem
poreznih obveznik, što izaziva kontroverzu u Francuskoj i koja je jako
iritirala ministra unutarnjih poslova Geralda Darmanina, zagovornika tvrde
linije protiv tog političkog i separatističkog islama, ideološki povezanog s
Muslimanskim bratstvom, koje stvara brojne probleme u Francuskoj i ostatku
Europe.
Turski islamizam-nacionalizam
24. ožujka, tijekom izravnog prijenosa , menadžer za istočnu
Francusku Milli Görüşa, Eyup Sahin, nazvao je francuskog ministra unutarnjih
poslova Darmanina "neukim" jer je izjavio da je projekt džamije čin
turskog uplitanja i dodao da financiranje najveće bogomolje u Europi dolazi od
muslimanskih vjernika iz Strasbourga i iz drugih europskih džamija koje su dio Milli
Görüşa. Iako je prešutio financiranje od Erdogana, Sahin je ostao vrlo
neodređen.
Naravno, s obzirom na to da su ukupni troškovi kompleksa 36
milijuna eura, s 25,6 samo za džamiju, uz 2,5 milijuna lokalnih javnih sredstava, ostalo je 33,5 milijuna, a to sigurno
nije „sića“. Je li vjerojatno da bi se takva suma mogla pokriti isključivo donacijama
muslimanskih vjernika Strasbourga i donacijama drugih džamija pod kišobranom Milli
Görüşa? Odakle potonjem novac koji se zatim usmjerava na projekt džamije?
Unutar toga pokušalo se kontaktirati Eyupa Sahina, kako bi se
zatražilo pojašnjenje i mogućnost pregleda dokumentacije o financiranju, ali
trenutno nema nikakvog odgovora.
Organizacije CCMFT i Milli Görüş spadaju u ono što Pariz
definira kao "politički islam" ili "islamistički separatizam turskog
podrijetla“. Ali u Francuskoj većina muslimana nisu Turci, već Arapi, a to
znači jak prodor ekstremista Muslimanskog bratstva u zajednice koje sa
selafijama, temeljnim pravcem kojeg slijedi ova organizacija, nemaju nikakve
veze. Isti je slučaj i u nas u regiji, gdje tradicionalno tolerantni hanefijski
islam uzmiče pred najezdom kojekakvih „proroka čistog islama“, koji su regiju
preplavili nakon '90-ih.
U slučaju Francuske, džamija je povezana s turskim Vladinim
ravnateljstvom za vjerska pitanja Diyanet, dok je druga osnovana 1969. godine
od strane Necmettina Erbakana, a brojni znanstvenici označili su je kao povezanu
s islamističkom ideologijom Muslimanskog bratstva.
I Diyanet, i Milli Görüş, i Turkish Cooperation and
Coordination Agency (TİKA), koja agresivno djeluje u BiH, a manjim dijelom i u
Hrvatskoj i Srbiji, postali su islamistički propagandni strojevi Ankare do te
mjere da ih je stručnjak za Muslimansko bratstvo, Lorenzo Vidino, definirao kao
" Erdoganovu „dugu ruku u Europi".
Čak su i u Italiji „aktivisti“ Milli Görüşa u više navrata uhvaćeni dok su
objavljivali na društvenim mrežama sadržaje u korist Erdogana, bivšeg
egipatskog islamističkog predsjednika Mohameda Mursija i protiv Macrona. Turske
zastave i Milli Görüşa, uz one sirijskih terorista, također su ovjekovječene na
demonstracijama protiv Assada u Milanu, a to je još jedan upečatljiv primjer da
je politički islam također problem izvan francuskih granica.
U nas su se pojavili na demonstracijama početkom rata u
Siriji protiv Irana, koje su poticali Zapad i Turska.
Kasnije je Turkish Cooperation and Coordination Agency (TİKA) otvorila „kulturni cetar“ u Hebrangovoj ulici u centru Zagreba, bez ikakve kontrole aktivnosti među našim muslimanima i bošnjačkom manjinom.
Strategiju infiltracije i uvjetovanja dviju organizacija u
turskoj islamskoj sferi u Europi istraživač Zaynep Yanasmayan već je osudio i
izložio 2010. godine u svojoj detaljnoj studiji za Insight Turkey pod naslovom:
"Uloga turskih islamskih organizacija u Belgiji: Strategije Diyaneta i Milli
Görüşa".
Svako miješanje Ankare u islam prisutan u Europi ne može ne
izazvati zabrinutost zbog agresivnog zanosa Erdoganove Turske, kako na domaćoj
tako i na međunarodnoj razini. Ne zaboravimo da je Turska danas, kako
izvještava Amnesty International, najveći zatvor za novinare na svijetu. Ankara
je također podržavala, pa čak i izvozila džihadiste u Siriju i Libiju, kao što
se već bilo u nekoliko navrata.
Kao da to nije dovoljno, Turska se 20. ožujka povukla iz
Istanbulske konvencije, koja je izvorno zamišljena za suzbijanje nasilja nad
ženama, ali su u njenoj izradi kasnije ubacili termine poput „roda“, koji
potpuno mijenjanju njen sadržaj. 2011. su konvenciju potpisale 32 države.
Verzija koju je dostavila Ankara optužuje konvenciju da "ugrožava obitelj,
potiče razvode i favorizira LGBT zajednicu", a turski potpredsjednik Fuat
Oktay rekao je da "nije potrebno oponašati druge" i da je Ankara već
posvećena zaštiti dostojanstva žena, ali „na razini koju zaslužuju", što
je izjava koja ne može prouzročiti nedoumicu, iako bi se samo odbacivanje
konvencije moglo razumjeti.
Konačno, između 2018. i 2020. u Turskoj je bilo više od 1200
femicida, a samo u prva dva mjeseca 2021. već ih je 74.
Ako činjenicu da se Turska povukla iz Istanbulske konvencije možemo razumjeti, ono što je nedopustivo i iznenađujuće je što su dvije gore spomenute turske islamske organizacije odbile potpisati "Povelju o načelima za islam Francuske" koja u svojim člancima izražava točke više nego rječito. Na primjer, članci 1, 2, 3, 4 i 5 jasno potvrđuju slobodu savjesti, dakle da bi netko mogao promijeniti vjeru ili uopće ne vjerovati, potvrđuje se ravnopravnost muškaraca i žena. Postoje i principi koji podržavaju sekularizam, slobodnu volju i razum. S druge strane, članak 6. očito je usmjeren protiv stranog uplitanja političke prirode na islamski kult Francuske. Stoga nije teško razumjeti zašto se Turskoj ne sviđa ova "povelja" i u ovom se trenutku ne može a da se ne zapita zašto ono što se zove francuska „ljevica“ nastavlja podržavati organizacije i udruge koje promiču ideje potpuno oprečne njihovom „nazovi progresivizmu“?
Kao što je izjavio Sahin, udruge, Milli Görüş neće potpisati
povelju jer "nije pozvan da sudjeluje u njezinoj izradi", ali ako se
dijele načela, ne razumije se njihovo odbijanje. Francuska vlada je sa svoje
strane bila vrlo jasna kroz riječi ministra unutarnjih poslova Geralda
Darmanina koji je izjavio da udruge koje rade u okviru organizacije Milli Görüş
više ne mogu biti dio predstavnika islama u Francuskoj.
U Parizu su konačno shvatili da je infiltracija političkog
islama u Europu ozbiljan problem i u pravu su kad se pozivaju na
"islamistički separatizam", koji se može definirati kao ideologija
opozicije koja za cilj ima stvaranje zasebnih, "čistih" prostora
unutar europskog društva, gdje bi zatim nametnuli pravila koja odgovaraju
njihovoj interpretaciji islama i tako bi povećali svoj utjecaj unutar i izvan
islamske zajednice. Nažalost, za sada izgleda da druge europske države ne žele
ići stopama Francuske, oprezne su, uključujući Italiju, a neke manje korake u
tom smislu je učinila samo Austrija.
U nas se to odmah preusmjeri na „nacionalni problem“, retorika
i rasprave koje slijede je lako zamisliti.
P.S. U Francuskoj ima oko 2300 džamija i islamskih centara s prostorima za molitvu, a u izgradnji je još 250-300. U sklopu suzbijanja fundamentalizma je zatvoreno njih 17, a prema drugim izvorima 27. što značida to nije borba protiv islama kao takvog, već protiv političkog islama Muslimanskog bratstva, koji cilja vlast preuzeti demokratskim putem, na biralištima, a ona, baš kao u Egiptu nakon Mubaraka,provoditi teror nad "nevjernicima" i muslimanskim "kafirima", odnosno "hereticima.
Džamija u Nantesu/Francuska
Nema komentara:
Objavi komentar