nedjelja, 3. srpnja 2022.


Za Ameriku nije potreban Sarmat, Rusija i Kina su već proveli „prvi udar“

„Čini se da u mjesecima pred nama dolazi vrlo ozbiljna dizelska kriza koja će imati dramatičan utjecaj na naše gospodarstvo. Kao što ćete vidjeti u nastavku, upozoreni smo da će doći do nestašica dizelskog goriva, tekućine za ispušne plinove i ulja za dizelske motore. Većina dizelskih vozila zahtijeva sva tri proizvoda kako bi radili, pa bi ozbiljan nedostatak bilo kojeg od njih bio velika katastrofa. Nepotrebno je reći da bi istodobne nestašice sva tri potencijalno mogle biti katastrofalne. Većina Amerikanaca ne provodi puno vremena razmišljajući o dizelu, ali bez njega naši opskrbni lanci propadaju i nemamo funkcionalno gospodarstvo. U nedavnom članku časopis Time govori o nadolazećoj nestašici dizelskog goriva, a rečeno nam je da se "američko gospodarstvo temelji na dizelu", piše američki ekonomist Michael Snyder.

„Iako većina potrošača odmahuje glavom zbog cijene benzina i žali se na troškove punjenja rezervoara automobila, ono što bi ih zapravo trebalo zabrinuti je cijena dizela. Ekonomija SAD-a radi na dizelu. To je ono što pokreće kontejnerske brodove koji dovoze robu iz Azije i kamione koji skupljaju robu iz luka i dovoze je u skladišta, a zatim u vaš dom. Poljoprivrednici koji uzgajaju hranu koju jedete stavljaju dizel u svoje traktore za oranje polja, a radnici koji donose građevinsku opremu za izgradnju vašeg doma stavljaju dizel u svoje kamione. Ali od siječnja su zalihe dizelskog goriva su sve manje.

Kako su zalihe sve manje, cijene su skočile u nebo. Prosječna cijena galona dizelskog goriva dosegla je 5,50 dolara po galonu početkom svibnja i od tada je ostala iznad te razine.

Jedan od najvećih razloga krize u opskrbi je ozbiljan nedostatak rafinerijskih kapaciteta. Godine 1980. SAD su imale dvostruko više rafinerija.

Također ima manje rafinerija, koje prerađuju sirovu naftu u dizel i druge proizvode. Trenutno ih radi samo 124, što je dvostruko više u odnosu na 1980., ali pad u odnosu na 139 u 2016., prema Udruzi za energetske informacije SAD-a je sjeveroistočna regija posebno oskudna, sa samo sedam rafinerija danas, u odnosu na 27 u 1982. godini“, pojašnjava Snyder.

„Već je došlo do privremenih zastoja u opskrbi dizelskim gorivom na nekoliko lokacija diljem zemlje, a upozoravaju nas da će se poremećaji vjerojatno intenzivirati tijekom ljetnih mjeseci. Ali „dobra vijest“ je da nećemo ostati bez dizelskog goriva. Može postati puno skuplje i može doći do bolnih privremenih nestašica, ali nećemo ostati bez njega.

Nažalost, kriza s kojom se suočavamo s tekućinom za ispušne plinove dizela potencijalno je mnogo ozbiljnija. Ako ste upravo preletjeli ovaj članak, ovo je dio na koji morate početi obraćati pozornost.

Newsweek nam govori da bi Sjedinjene Države "uskoro mogle iskusiti ozbiljnu nestašicu tekućine za ispušne plinove dizela.

SAD bi se uskoro mogao susresti s ozbiljnom nestašicom tekućine za ispušne plinove (DEF), što bi utjecalo na američke vozače koji su već pogođeni skokom cijena goriva. DEF je otopina sastavljena od uree i deionizirane vode koja je potrebna za gotovo sve što radi na dizel. Smanjuje ispuštanje štetnih plinova u atmosferu i djeluje pretvarajući dušikov oksid koji proizvode dizelski motori u dušik i paru. Ako imate dizelsko vozilo koje je prodano u Sjedinjenim Državama nakon 2010., vaše bi vozilo tehnički moglo raditi bez tekućine za ispušne plinove, ali u većini slučajeva vaše vam vozilo jednostavno neće dopustiti da ga upalite ako je DEF spremnik prazan.

Svega nedostaje, a opskrbni se lanci i dalje prekidaju. Najnovija roba navodno je hit DEF, ili plava dizelska ispušna tekućina jer svaki dizel prodan u SAD-u nakon 2010. mora smanjiti emisije. To znači da će svaki vlasnik dizelskog kamiona, dizelskog kamp vozila, SUV-a i automobila vjerojatno morati više paziti i platiti više za DEF.

Najveći je razlog što je DEF sve manje prisutan na tržištu nedostatak uree.

Sjedinjene Američke Države su jedan od najvećih uvoznika uree u svijetu, a Rusija i Kina su dva najveća izvoznika. Ranijih godina to nije bio problem, ali sada je rat u Ukrajini dramatično promijenio stvari.

Veliki dio naše uree dolazi iz Europe, a zbog rata u Ukrajini bilježimo njen nedostatak, navodi Newsweek. Rusija je jedan od najvećih svjetskih izvoznika. Kina je također veliki izvoznik, a obustavila je izvoz. Vrijeme je također uzrokovalo poremećaje u opskrbnom lancu. Budući da je urea i glavna komponenta u gnojivima, postoji intenzivna konkurencija za ovaj proizvod.

Bez dovoljno DEF-a, američku ekonomiju čeka agonija.

U međuvremenu, Mike Adams izvještava o sve većoj nestašici ulja za dizel motore koja se počela bilježiti diljem Sjedinjenih Država.

Trgovci na malo, kupci i distributeri prijavljuju nestašice ulja za dizel motore. Ovo nije izmišljeni problem, to je stvaran problem koji je do sada u potpunosti zanemaren od strane korporativnih medija.

Navodno postoje neki aditivi za ulje za dizelske motore kojih nema dovoljno, a jedan poznavatelj industrije kaže nam da se ovaj problem neće uskoro riješiti.

Ovo znači da će ljudima početi ponestajati ulja za dizel motore.

Zapravo, već se izvještava da će se vlakovi u Šri Lanki uskoro morati potpuno stati zbog nedostatka ulja za dizel motore. Željeznice Šri Lanke priopćile su da ubuduće neće biti moguće voziti vlakove zbog nedostatka motornog ulja. Visoki dužnosnik Željeznica Šri Lanke rekao je da će trenutna razina motornog ulja može trajati samo još dva mjeseca.

To je u skladu s upozorenjem koje čujemo u Sjedinjenim Državama, gdje je u cjevovodu preostalo još oko 8 tjedana ulja za dizelske motore.

Rješavanje samo jednog od nedostataka koje sam opisao u ovom članku neće biti dovoljno.

Kao što sam primijetio u uvodnom odlomku, dizelsko vozilo zahtijeva dizelsko gorivo, tekućinu za ispušne plinove i ulje za dizelski motor kako bi radilo.

Samo sve tri komponente osiguravaju život američkoj ekonomiji. Bilo što da nedostaje, sve će stati.

Snyder ne ulazi u uzrok problema i politiku sankcija prema Rusiji i odluku Kine da Americi , baš sad, uskrati izvoz vitalno važnog proizvoda za američku industriju. Ovaj dio možete protumačiti  sami. Dovoljno je podsjetiti da su Vladimir Putin i Xi Jinping 04. veljače ove godine, dakle, tri tjedna prije pokretanja Specijalne vojne operacije, imali posebno važan susret u Pekingu.

Iako je Kina u listopadu prošle godine ograničila izvoz umjetnih gnojiva, prije dva mjeseca je, kako prenosi China Dailypotpuno zabranila izvoz, između ostalog i uree, što je posebno važno u kontekstu gore navedenog.

Nakon summita NATO pakta u Madridu, na kojem su Rusija i Kina proglašeni strateškim neprijateljima saveza, malo je vjerojatno da će Moskva i Peking izaći u susret američkoj ekonomiji koju, prema Snyderu, čega bolna agonija.   

The Economic Collapse Blog

3 komentara:

  1. Kad bismo nasli nacina, energije i volje otarasiti se ovih protuha koji sve sto zajasu pretvore u gomile leseva, mozda bismo imali nekakve sanse!

    OdgovoriIzbriši
  2. Nije baš da su navukli željeznu zavjesu , ovo bi već bila napredna verzija iste , nešto poput energetskog polja iz star treka...Stvar je da ga ne vidiš.. To su uradili rusi i kinezi..

    OdgovoriIzbriši
  3. Uz već spomenuti neon, litij, metale rijetkih zemalja i gomile toga što običan čovjek nema pojma. A hrana...

    OdgovoriIzbriši