Za Ameriku nije potreban Sarmat, Rusija i Kina su već proveli „prvi udar“
„Čini se da u mjesecima pred nama dolazi vrlo ozbiljna
dizelska kriza koja će imati dramatičan utjecaj na naše gospodarstvo. Kao što
ćete vidjeti u nastavku, upozoreni smo da će doći do nestašica dizelskog
goriva, tekućine za ispušne plinove i ulja za dizelske motore. Većina dizelskih
vozila zahtijeva sva tri proizvoda kako bi radili, pa bi ozbiljan nedostatak
bilo kojeg od njih bio velika katastrofa. Nepotrebno je reći da bi istodobne
nestašice sva tri potencijalno mogle biti katastrofalne. Većina Amerikanaca ne
provodi puno vremena razmišljajući o dizelu, ali bez njega naši opskrbni lanci
propadaju i nemamo funkcionalno gospodarstvo. U nedavnom članku časopis Time govori o nadolazećoj nestašici dizelskog goriva, a rečeno nam je da se "američko
gospodarstvo temelji na dizelu", piše američki ekonomist Michael Snyder.
„Iako većina potrošača odmahuje glavom zbog cijene benzina i
žali se na troškove punjenja rezervoara automobila, ono što bi ih zapravo
trebalo zabrinuti je cijena dizela. Ekonomija SAD-a radi na dizelu. To je ono
što pokreće kontejnerske brodove koji dovoze robu iz Azije i kamione koji
skupljaju robu iz luka i dovoze je u skladišta, a zatim u vaš dom.
Poljoprivrednici koji uzgajaju hranu koju jedete stavljaju dizel u svoje
traktore za oranje polja, a radnici koji donose građevinsku opremu za izgradnju
vašeg doma stavljaju dizel u svoje kamione. Ali od siječnja su zalihe dizelskog
goriva su sve manje.
Kako su zalihe sve manje, cijene su skočile u nebo.
Prosječna cijena galona dizelskog goriva dosegla je 5,50 dolara po galonu
početkom svibnja i od tada je ostala iznad te razine.
Jedan od najvećih razloga krize u opskrbi je ozbiljan
nedostatak rafinerijskih kapaciteta. Godine 1980. SAD su imale dvostruko više
rafinerija.
Također ima manje rafinerija, koje prerađuju sirovu naftu u
dizel i druge proizvode. Trenutno ih radi samo 124, što je dvostruko više u
odnosu na 1980., ali pad u odnosu na 139 u 2016., prema Udruzi za energetske
informacije SAD-a je sjeveroistočna regija posebno oskudna, sa samo sedam
rafinerija danas, u odnosu na 27 u 1982. godini“, pojašnjava Snyder.
„Već je došlo do privremenih zastoja u opskrbi dizelskim
gorivom na nekoliko lokacija diljem zemlje, a upozoravaju nas da će se
poremećaji vjerojatno intenzivirati tijekom ljetnih mjeseci. Ali „dobra vijest“
je da nećemo ostati bez dizelskog goriva. Može postati puno skuplje i može doći
do bolnih privremenih nestašica, ali nećemo ostati bez njega.
Nažalost, kriza s kojom se suočavamo s tekućinom za ispušne
plinove dizela potencijalno je mnogo ozbiljnija. Ako ste upravo preletjeli ovaj
članak, ovo je dio na koji morate početi obraćati pozornost.
Newsweek nam govori da bi Sjedinjene Države "uskoro mogle iskusiti ozbiljnu
nestašicu tekućine za ispušne plinove dizela.
SAD bi se uskoro mogao susresti s ozbiljnom nestašicom
tekućine za ispušne plinove (DEF), što bi utjecalo na američke vozače koji su
već pogođeni skokom cijena goriva. DEF je otopina sastavljena od uree i
deionizirane vode koja je potrebna za gotovo sve što radi na dizel. Smanjuje
ispuštanje štetnih plinova u atmosferu i djeluje pretvarajući dušikov oksid
koji proizvode dizelski motori u dušik i paru. Ako imate dizelsko vozilo koje
je prodano u Sjedinjenim Državama nakon 2010., vaše bi vozilo tehnički moglo
raditi bez tekućine za ispušne plinove, ali u većini slučajeva vaše vam vozilo
jednostavno neće dopustiti da ga upalite ako je DEF spremnik prazan.
Svega nedostaje, a opskrbni se lanci i dalje prekidaju.
Najnovija roba navodno je hit DEF, ili plava dizelska ispušna tekućina jer
svaki dizel prodan u SAD-u nakon 2010. mora smanjiti emisije. To znači da će
svaki vlasnik dizelskog kamiona, dizelskog kamp vozila, SUV-a i automobila
vjerojatno morati više paziti i platiti više za DEF.
Najveći je razlog što je DEF sve manje prisutan na tržištu nedostatak
uree.
Sjedinjene Američke
Države su jedan od najvećih uvoznika uree u svijetu, a Rusija i Kina su dva
najveća izvoznika. Ranijih godina to nije bio problem, ali sada je rat u
Ukrajini dramatično promijenio stvari.
Veliki dio naše uree dolazi iz Europe, a zbog rata u
Ukrajini bilježimo njen nedostatak, navodi Newsweek. Rusija je jedan od
najvećih svjetskih izvoznika. Kina je također veliki izvoznik, a obustavila je
izvoz. Vrijeme je također uzrokovalo poremećaje u opskrbnom lancu. Budući da je
urea i glavna komponenta u gnojivima, postoji intenzivna konkurencija za ovaj
proizvod.
Bez dovoljno DEF-a, američku ekonomiju čeka agonija.
U međuvremenu, Mike Adams izvještava o sve većoj nestašici
ulja za dizel motore koja se počela bilježiti diljem Sjedinjenih Država.
Trgovci na malo, kupci i distributeri prijavljuju nestašice
ulja za dizel motore. Ovo nije izmišljeni problem, to je stvaran problem koji
je do sada u potpunosti zanemaren od strane korporativnih medija.
Navodno postoje neki aditivi za ulje za dizelske motore kojih
nema dovoljno, a jedan poznavatelj industrije kaže nam da se ovaj problem neće
uskoro riješiti.
Ovo znači da će ljudima početi ponestajati ulja za dizel
motore.
Zapravo, već se izvještava da će se vlakovi u Šri Lanki
uskoro morati potpuno stati zbog nedostatka ulja za dizel motore. Željeznice
Šri Lanke priopćile su da ubuduće neće biti moguće voziti vlakove zbog
nedostatka motornog ulja. Visoki dužnosnik Željeznica Šri Lanke rekao je da će
trenutna razina motornog ulja može trajati samo još dva mjeseca.
To je u skladu s upozorenjem koje čujemo u Sjedinjenim Državama,
gdje je u cjevovodu preostalo još oko 8 tjedana ulja za dizelske motore.
Rješavanje samo jednog od nedostataka koje sam opisao u ovom
članku neće biti dovoljno.
Kao što sam primijetio u uvodnom odlomku, dizelsko vozilo
zahtijeva dizelsko gorivo, tekućinu za ispušne plinove i ulje za dizelski motor
kako bi radilo.
Samo sve tri komponente osiguravaju život američkoj
ekonomiji. Bilo što da nedostaje, sve će stati.
Snyder ne ulazi u uzrok problema i politiku sankcija prema
Rusiji i odluku Kine da Americi , baš sad, uskrati izvoz vitalno važnog
proizvoda za američku industriju. Ovaj dio možete protumačiti sami. Dovoljno je podsjetiti da su Vladimir
Putin i Xi Jinping 04. veljače ove godine, dakle, tri tjedna prije pokretanja
Specijalne vojne operacije, imali posebno važan susret u Pekingu.
Iako je Kina u listopadu prošle godine ograničila izvoz umjetnih gnojiva, prije dva mjeseca je, kako prenosi China Daily, potpuno zabranila izvoz, između ostalog i uree, što je posebno važno u kontekstu gore navedenog.
Nakon summita NATO pakta u Madridu, na kojem su Rusija i Kina proglašeni strateškim neprijateljima saveza, malo je vjerojatno da će Moskva i Peking izaći u susret američkoj ekonomiji koju, prema Snyderu, čega bolna agonija.
Kad bismo nasli nacina, energije i volje otarasiti se ovih protuha koji sve sto zajasu pretvore u gomile leseva, mozda bismo imali nekakve sanse!
OdgovoriIzbrišiNije baš da su navukli željeznu zavjesu , ovo bi već bila napredna verzija iste , nešto poput energetskog polja iz star treka...Stvar je da ga ne vidiš.. To su uradili rusi i kinezi..
OdgovoriIzbrišiUz već spomenuti neon, litij, metale rijetkih zemalja i gomile toga što običan čovjek nema pojma. A hrana...
OdgovoriIzbriši